Prudent Communicatie
Communicatie vraagt zorgvuldigheid.
Feiten moeten kloppen als je zelf een persbericht aan media stuurt, maar ook in een artikel dat een journalist over je bedrijf of jezelf publiceert. En om die informatie goed online of in print te krijgen, steek je tijd in een goede relatie met de redactie of journalist.
Elk medium wil de eerste zijn in het brengen van nieuws, journalisten moeten hierdoor steeds sneller publiceren. Hierdoor kan de tijd om op de vraag van een journalist te reageren heel kort worden.
Kleinere bedrijven kunnen daardoor niet altijd snel reageren op een mediavraag en wat dan? Hoe krijgt een journalist toch zijn informatie of regel je een correctie op gepubliceerde onjuistheden.
En wat doe je als je voor het eerst een belangrijk persbericht naar buiten brengt? Aan welke redactie stuur je dat? Welke lezers, luisteraars of kijkers zijn geïnteresseerd in jouw bericht?
In zo'n situatie is het fijn dat je een beroep kunt doen op een ervaren communicatieadviseur.
Van Dale:
pru·dent (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) zorgvuldig, wijs en tactvol: prudent te werk gaan
pu·blic re·la·ti·ons (meervoud) zorg voor de goede betrekkingen met de buitenwereld; = pr